Oldalak

2010. augusztus 6., péntek

Bazsalikomos, lime-os görögdinnye sorbet


Végre láttam dinnyét egy útszéli árusnál 98 Ft-/kg-os áron! Meg is nézem, hogy mi a helyzet a piacon. Eddig nem nagyon vettünk, mert bevallom őszintén sokalltam az árát, főleg úgy, hogy megveszek egy felet, ami kb. 5 kg, annak az 1/3-a héj, vagyis kuka vagy komposzt, és a lékelés betiltása óta az ízét sem tudjuk leellenőrizni. Ezt a görögdinnye sorbet-et a gasztrotipp menütipp oldalra készítettem, itt is megtekinthető a másik két fogással együtt: http://www.gasztrotipp.hu/2010/07/menutipp-cukkini-csirke-dinnye/


Hozzávalók:
Negyed görögdinnye
1 csokor bazsalikom
1 lime reszelt héja és kifacsart leve
ízlés szerint cukor
pezsgő

Elkészítés:

A dinnyét felkockázom, eltávolítom a magjait és beleteszem egy mélyebb edénybe. Hozzáadom a bazsalikomot, a lime levét és héját, teszek bele ízlés szerint cukrot és botmixerrel összeaprítom. Majd beleteszem a fagyigépbe. (Ha valakinek nincs gépe, akkor tegye a mélyhűtőbe és fagyás közben sűrűn keverje fel.) Tálalás előtt kiveszem a mélyhűtőből néhány percre, hogy kanalazható legyen. Nagyon pikáns, nagyon hűsítő, egy kis pezsgővel meglocsolva pedig hmmmm…..mámorító!

2 megjegyzés:

  1. nagyon jó a sorbet (tavaly én is csináltam görögdinnyéből) és a fotó is baromira tetszik :))

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails