Oldalak

2010. október 8., péntek

Mücver - póréhagymás cukkíni falatkák


Ezen a héten nem voltam topon főzés és blog ügyileg. Sokféle étel volt és van a fejemben, de valahogy nem jutottam oda, hogy el is készítsem őket. Vagy ha meg is csináltam, nem lett fotogén, vagy elfogyott, mire lefotóztam volna. Ez a mücver is a múlt héten készült. Van egy nagyon klassz vega szakácskönyvem, nagyon szép fotókkal. Az a címe, hogy Vegetáriánus ételek négy kontinensről, a szerzője Sarah Brown. Ebből van ez a cukkínis étel is és szerintem lesz még jónéhány, amit ebből a könyvből fotok megfőzni. Mostanában nem eszünk túl sok húst. Szeretem a húst, de a mostaniaknak a minősége hagy némi kívánni valót maga után...

Így ír a könyv a mücveről: "A mücver fantasztikusan ínyenc apróság! Két étkezés között tálalják ezeket a falatkákat. A mezze része is lehet hidegen vagy melegen. Megállja a helyét önálló ételként is, salátákkal és kenyérrel."
Be is másolom ide a könyvben található receptet, aztán majd elmondom, hogy mit csináltam mégis másképp.

2 tojás
125 ml joghurt
100 g elmorzsolt feta sajt
1 tk. sütőpor
2 ek. finomra vágott petrezselyem
1 ek. finomra vágott mentalevél
só és bors
3 ek. sima liszt
250 g vékonyra szeletelt cukkini
250 g nagyon vékonyra vágott póréhagyma



Egy mély tányérban felvertem a tojásokat a joghurttal, a morzsolt fetával, a sütőporral és a fűszerekkel. Hozzákevertem a lisztet. Ehhez tettem hozzá a póréhagymát és a cukkínit. Vékonyan beolajoztam egy nagy tepsit és evőkanállal kupacokat tettem rá a cukkínis masszából. 200 fokon sütöttem kb. 15 percig, majd megfordítottam őket és 2-3 perc alatt világosbarnára sütöttem.



Lehet, hogy ha nincs mellette a fotó, akkor semmi bajom az egésszel. csakhogy az enyéim nem szépen domborodó halmocskák lettek, hanem szétfolyó lapos lepények. (Tudom, nem mindig igazi ételeket fotóznak) De megnyugtatott az, hogy a mücverre rákeresve mindenhol ugyanolyan lapos lepényekbe ütköztem, mint az enyém :D.  A cukkinit nagylyukú reszelőn reszeltem le, emiatt több levet eresztett, mintha szeleteltem volna és ezért persze sokkal folyósabb lett a tésztám, úgyhogy nem volt más választásom, kanalaztam még hozzá legalább 3 ek. lisztet. Hiába az olajozás, úgy kellett felvakarnom  a tepsi aljáról. Legközelebb szilikonos papíron sütöm.
Nagyon finom egyébként, majdnem olyan lett, mint a korábban postolt cukkínis lángosom. Ki lehet próbálni mindenféle mással is, a mindmegettén találtam egy gombásat is.

Háttérnek odatámasztottam a szakácskönyvet is, még így is látni, hogy a könyvbéli mücverek nem lepények. 

3 megjegyzés:

  1. Én is alátámasztom, hogy a tiéd jobban hasonlít az eredetire, mint a könyvbéli. Sajnos én is láttam már nem 1, sőt húdesok töröknek (vagy más nemzetiségűnek mondott) receptet gyönyörű szakácskönyvekben, aminek egy-két alapanyagtól eltekintve nem sok köze volt a nevéhez, vagyis az eredetihez (ezért is kezdtem el a blogolást).
    Amit készítettél, az egyébként kabak mücver (müdzsver), vagyis töklepénykék :), mi is nagyon szeretjük, én főételként szoktam tálalni rizzsel esetleg még valamilyen húsfélével, de uzsira is remek. És nagyon tetszenek a képeid, igazán guszta lett!
    Az enyémek vastagabbak szoktak lenni, kevesebb nedves hozzávalót használok és jó sok kinyomkodott reszelt cukkinit, majd olajban sütöm, de bevallom nem ilyen szépek mint a tieid! A tepsis verziónál pedig egyben sül a massza, majd ha kész szeleteljük. Üdv: Elif

    VálaszTörlés
  2. Köszi Elif, bíztam benne, hogy jössz és megszakérted a dolgot. :D Legközelebb majd én is kinyomkodom a cukkínit, bár sajnálom az értékes levét kiönteni.

    VálaszTörlés
  3. Verám, éljenek a húsnélküli napok, én is pont egy ilyen kaját rögzítettem, utána gondoltam megnézem, hogy működtél-e már valamit, s látom pont húsnélkülit, be is vetem Lázárnál aki egyre kétségbeejtőbb kajaügyben. Szuperjól néz ki!!! azonnal összefutott a nyál a számban :))

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails