Oldalak

2010. október 28., csütörtök

Póréhagyma krémleves indiai fűszerekkel (maradék húslevesből)

Hű, de le vagyok maradva! Mindennel.  A blogírással pláne. Pedig ez (is) ad erőt. Megint sok át nem aludt éjszaka van mögöttem, ami persze rányomja a nappalokra is a bélyegét. Most kezd  visszaköltözni belém a lélek. Remélem, ezúttal hosszabb időre. (Vagyis a gyerekek kibírják hosszabb ideig egészségesen,  mert hát az éjszakázásnak ez az oka.)
Ez a leves is a betegeskedés kellős közepén született. Adva volt hozzá egy jó nagy adag húsleves, amit már meguntunk. Lefagyasztani nem akartam, úgyhogy egy kicsit átalakítottam. Elfogyott, de még hogy! Volt még egy jobb sorsra érdemes, hadirokkant póréhagyma a hűtőben. Őt képzeltem bele a levesbe.  Nem tudom, kedves fiús anyukák, nálatok hogy néz ki a póréhagyma, mire hazaértek vele és a harcedzett fiúgyermekkel a piacról, zöldségestől, de nálunk muszáj szegénnyel hazafelé kardozni. :D Belekerült a levesbe minden, a zöldség, a hús, megbolondítva egy kis indiai fűszerkeverékkel: kurkuma, római kömény, görögszéna, valami kis csípős. Persze nem kell hozzá a nagyi finom húslevesét feláldozni, készülhet simán is, mint a krémlevesek, alaplével hús és zöldségek nélkül. De az indiai fűszerek nagyon pozitív hatást gyakorolnak rá. Meg ránk is. :D

Hozzávalók:
1 jó nagy póréhagyma
1/2  fazék húsleves :)
tejszín
indiai fűszerek: görögszéna, római kömény, gyömbér, kurkuma, chili, koriander, stb.
kevés olaj és vaj

A póréhagymát felszeleteltem és néhány szeletet félreraktam a díszítéshez. A többit vaj és olaj keverékén megdinszteltem, fűszereztem és  felöntöttem a leszűrt húslevessel. Néhány perc főzés után hozzáraktam a húslevesből kivett zöldséget, forraltam rajta egyet, felöntöttem egy kevés tejszínnel és botmixerrel pürésítettem. Kiflikarikákat pirítottam hozzá és tálaláskor minden tányérba tettem a félretett póréhagyma szeletekből, illetve a húsból is.

2 megjegyzés:

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails