Oldalak

2010. december 1., szerda

Sütőtökös quiche





Télvíz idején kitűnő szombati gyors ebéd, vagy délutáni vendégváró étel egy forró bögre tea vagy forralt bor mellett. Jó kis melegítő téli alapanyagokból: sütőtökből és lila hagymából egy kis zsályával megbolondítva. Én most egy kis maradék grana padanoval szórtam meg, de isteni lehet pl. rozmaringgal, gorgonzolával is. Zöldséget nem kultiváló gyerekeim is nagyon szeretik. Édeskés,  ízletes és a ropogós vajas tészta a süteményre emlékezteti őket. Amúgy is tortának néz ki ugyebár, úgyhogy szó nélkül nekiesnek és burkolnak :D.  A sütőtököt nem pároltam meg, úgyhogy ez jó sokáig készült. A leírásban viszont már a párolt változatot fogom megadni.

Hozzávalók:

25 dkg finom liszt
12 dkg vaj
egy kevés víz
1 csipet só



A töltelékhez

kb. 40 dkg reszelt sütőtök
2 fej lila hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 tojás
1 dl tejszín
1 dl tej
néhány zsálya levél
kb. 5 dkg reszelt sajt (de az sem baj, ha több)
só, bors,

A lisztet a hideg vajjal és 1-2 ek vízzel gyors mozdtulatokkal épp hogy összeállítom, folpackba csomagolom és egy fél órára beteszem a hűtőbe pihenni. A reszelt tököt, a vékony szeletekre vágott hagymával, az összetört fokhagymával egy kevés vajon megpárolom, sózom, borsozom és ha puhára párolódott, akkor kihűtöm.
A sütőt 180 fokra előmelegítem. A tésztát kinyújtom és egy piteformába vagy kapcsos tortaformába fektetem úgy, hogy legyen 2-3 cm magas pereme és villával több helyen megszurkálom. (Én mostanában a kapcsos tortaformát részesítem előnyben, mert szeretjük a tészta ropogós túllógó részét.) Vakon sütöm, azaz a tésztára ráfektetek egy darab sütőpapírt és beleszórok kb. 60-70 dkg valamilyen száraz hüvelyest, pl lencsét, hogy ne hólyagosodjon fel a tészta, illetve az oldala ne csússzon be és magas pereme maradjon. (Ez főzésre már nem használható, viszont vakon sütésre bármikor, úgyhogy ne dobjátok ki, jó lesz a következő hasonló ételhez.) Betolom a sütőbe és kb. 10-15 perc alatt elősütöm. Közben figyelem, ha a tészta pereme már szilárdul és egy kis halvány pírt is kap, akkor én kiszedem a lencsét és nehezék nélkül sütöm még néhány percig, hogy a lencse alatti tészta is megszikkadjon, különben kicsit nyers marad.
Amíg sül a tészta, addig botmixerrel összekeverem a tojásokat, a tejet, a tejszínt és a zsályát. Szintén sózom, borsozom.  Az egészet hozzákeverem a sütőtökhöz, ráterítem a félig megsült tésztára, megszórom a sajttal és visszateszem sülni. Ha a tészta széle nagyon barnulna, akkor letakarom alufóliával. Egy nagyjából négyzet alakú alufóliát kétszer összehajtok, kivágok belőle egy körívet, hogy kihajtogatva kicsit kisebb legyen a lyuk, mint a forma átmérője. Így a tészta szélét védi a fólia, a közepe meg nyugodtan sülhet. Remélem, sikerült világosan megfogalmaznom. Ha szép piros a teteje, akkor kiveszem és felszeletelem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails